SAMBUTAN

SAMBUTAN
01 Muharram 1436 H / 25 Okt 2014 M

Sewa Homestay Lenggong

Sewa Homestay Lenggong
Iklan

Saham Akhirat

Saham Akhirat
Wakaf / Derma

Sabtu, 1 Disember 2012

UMNO MAHU BERKUASA DAN TERUS HIDUP DI ATAS FITNAH... ???


Untuk sekian kalinya, Umno Lenggong semakin menderita, ibarat nyawa di hujung tanduk untuk mempertahankan kuasa politik disini, atau lebih tepat Umno mahu terus hidup diatas fitnah kerana tiada isu dan hala tuju hendak di rangka bagi menaik taraf hidup orang melayu di luar bandar.
Terbaru, ratusan pucuk surat dilayangkan kepada masyarakat umum bagi memburukkan nama YDP PAS Kawasan.

Aduan daripada masyarakat umum yang tidak senang dengan kehadiran "Surat Layang" ini meminta supaya, jawatankuasa PAS Kawasan berbuat sesuatu terhadap pengirim kerana mereka tidak berminat dengan isi kandungan surat yang ditulis dalam bentuk fitnah untuk mempertahankan kuasa politik yang dipercayai dilakukan oleh parti Umno. 

Jelas pengadu, mereka percaya nama pengirim yang mendakwa dirinya ahli PAS seumur hidup di kepala surat itu adalah palsu.

Seorang penerima surat layang tersebut dengan jelas menyatakan bahawa, budaya fitnah yang dimainkan oleh Umno pada masa ini sangat mengaibkan parti itu sendiri yang sepatutnya mencari kekuatan dengan menolak budaya fitnah.

Jelas beliau lagi, pendekatan fitnah yang dilakukan oleh Umno itu jelas menunjukkan bahawa parti mereka tidak berusaha mengajak orang melayu untuk mengikuti ajaran agama yang tidak membenarkan mereka menabur fitnah tanpa sebarang bukti.

Pengadu yang memberikan surat ini kepada blogger menjelaskan, beliau tidak pernah mencampuri urusan politik sebelum ini. Sudah banyak surat fitnah dikirimkan kepadanya. 

Pada kali ini, dia sangat tidak berpuashati dengan tindakan musuh PAS mengirimkan surat-surat dalam bentuk fitnah yang sama terhadap YDP PAS, sambil menyatakan apa yang dilihatnya mengenai YDP PAS Kawasan tidak seperti digambarkan dalam isi kandungan surat layang itu.

Di akhir pertemuan itu, pengadu mencadangkan supaya PAS Kawasan mengadakan Solat hajat dan bacaan Yasiin supaya, Allah menunjukkan jalan kebaikan dan membalas segala kejahatan keatas orang-orang yang bertanggungjawab membuat fitnah mengirim surat yang berbaur hasutan dan fitnah itu.


Ulasan Blogger: 

Memang benarlah cadangan pengadu yang mahu namanya dirahsiakan itu. Dah nampak jelas, lagi banyak surat layang dikirim, semakin tebal kebencian orang melayu terhadap Umno. 

Maklumlah, sebelum ini pun Umno tak pernah nak bawa orang melayu di Parlimen Lenggong menghidupkan suasana agama disini. Yang Umno tahu, mereka menyuapkan orang melayu disini dengan hiburan 'laghro' je.


Buktinya, apabila orang tak berparti yang menerima surat layang dengan jelas datang menunjukkan rasa benci secara terang apabila datang mengadu kepada AJK PAS Kawasan.

Kalau ikut telahan Blogger, biarkan sahaja Umno terus menghantar surat layang tu kepada semua pengundi-pengundi di Parlimen Lenggong ni. Biar makin ramai orang yang datang menyatakan kebencian mereka terhadap Umno secara terbuka.

Akhirnya PAS menang dengan mudah dan Umno Kalah pun dengan mudah jugak.... Amiinnn.... Hancur-hancur... Hancur fitnah Bila Umno Kalah...









Tiada ulasan:

Catat Ulasan