Sewa Homestay Lenggong

Sewa Homestay Lenggong
Iklan

Saham Akhirat

Saham Akhirat
Wakaf / Derma

Ahad, 30 Disember 2012

Lihat Realiti Masyarakat Melayu - Kg. Tradisional.

LENGGONG: Ziarah bertemu masyarakat pengundi di penempatan PPRT,  kg. Air Jada di Parlimen Lenggong untuk mendekati dan melihat sendiri masyarakat disini yang masih jauh ketinggalan daripada arus pembangunan dan kemajuan yang dilaungkan oleh kerajaan Umno/Bn bagi mengeluarkan masyarakat berbangsa melayu keluar dari belenggu kemiskinan.

YDP Pas kawasan Lenggong, tn hj Razman Zakaria, gigih turun padang menyusuri masyarakat setempat yang berhadapan dengan berbagai masalah mengharungi kehidupan yang semakin sukar.

Keluhan masyarakat melayu disini sememangnya wajar diberi perhatian oleh pihak kerajaan supaya menunaikan permintaan dan tuntutan mereka, memandangkan peningkatan kos sara hidup yang terpaksa ditanggung oleh ketua isi rumah, yang kebanyakannya hanya berkerja kampung, berendapatan kais pagi makan pagi, untuk menyara kos hidup seharian.

Penduduk PPRT Air Jada, melahirkan rasa kesal terhadap pimpinan Umno yang seakan-akan langsung tidak memperdulikan nasib mereka yang masih memerlukan perhatian yang sepatutnya.

Pada masa ini, tidak ada sebarang pengesahan hak milik lot tanah kepada peserta dan pemberian saham oleh FELCRA juga tidak diketahui jumlahnya yang sebenar.

Peserta juga keliru, kiraan saham hasil pengeluaran diatas tanah diberikan untuk mereka, tidak setimpal dengan keluasan tanah diberikan.

Lebih mengecewakan, peserta yang bekerja diatas tanah mereka sendiri sebagai penoreh getah, dibayar upah yang sangat murah, setaraf upah pekerja-pekerja asing yang dibawa masuk daripada Thailand.

Sementara itu, penduduk di Kg. tradisional Kg. Air Jada turut melahirkan kekesalan yang sama kerana tanah yang diduduki mereka sejak lebih 40 tahun masih tidak dianugerahkan oleh pihak kerajaan.

Tn hj Razman menyeru kepada semua masyarakat pengundi, supaya membuat perubahan pada pilihanraya umum akan datang.

Beliau melihat sendiri, kemiskinan dan kesukaran yang dihadapi oleh masyarakat akar umbi dan sudah pasti akan dibantu dan dibela nasib masyarakat akar umbi ini.

Realiti sebenar, masyarakat di perkampungan tradisional orang melayu didaerah ini masih berada dalam golongan miskin tegar yang tidak terbela kebajikan mereka oleh pemimpin kerajaan Umno/Bn.

Semua ketua rumah dan pengundi-pengundi yang diziarahi oleh tn hj Razman, diseru supaya membuat perubahan dengan memberi undi dan sokongan kepada calon-calon daripada Pakatan Rakyat dalan PRU-13 ini dan insya-Allah, sekiranya beliau diberi amanah oleh masyarakat pengundi, tn hj Razman akan memastikan semua kebajikan masyarakat disini akan dibela dengan sewajarnya.

2 ulasan:

  1. Hi, і think that i saw you vіsitеd
    my sіte thus i camе to “return the fаvor”.
    I am trying to fіnd thіngs to improve my sitе!
    I suppose іts oκ to use ѕome of yοur ideаs!
    !

    Mу homepage - linked web site

    BalasPadam
  2. Its like you гead my mіnd! Үou seem tο gгasp a lot
    approximаtely this, like уou ωrote the bοoκ in it or ѕomething.
    I feel that you just could do with some % to pressure the message house a bit, however other than that, that is magnificent blog. An excellent read. I will certainly be back.

    Also visit my blog post; www.Themasterscanvas.net

    BalasPadam