Sewa Homestay Lenggong

Sewa Homestay Lenggong
Iklan

Saham Akhirat

Saham Akhirat
Wakaf / Derma

Rabu, 21 Ogos 2013

SOLAT HAJAT SELAMATKAN UMAT MESIR - SYRIA - PALESTIN & JAMUAN RUMAH TERBUKA HARIRAYA EIDULFITRI PAS KAWASAN

PAS Lenggong menyeru kepada semua muslimin dan muslimat yang berpegang kepada Ahli Sunnah Wal Jamaah, supaya bersama-sama menghadiri program yang diadakan bermula jam 7 petang, di Surau Ibnu Zakaria. Dataran Luat, Lenggong pada 22 Ogos nanti.
 
Menurut YDP PAS Kawasan, tn hj Razman hj Zakaria, sebagai umat yang mengaku dirinya bersaudara sesama Islam maka, kita semua mestilah berharapan supaya kezaliman yang sedang berlaku keatas umat Islam di Mesir, Syria, Palestin dan dimana sahaja terhadap umat Islam, dapat dihentikan dengan segera.
 
Bagaimanapun, kemampuan terhad telah membataskan kita untuk membantu mereka secara meterial atau fizikal.  Namun kewajipan kita keatas saudara seagama yang dizalimi tidak bermakna berhenti begitu sahaja.
 
Oleh yang demikian, bantuan terhadap mereka akan di lakukan juga dengan mengadakan solat hajat dan munajat bagi meminta pertolongan dan bantuan Allah dengan berdoa sebagaimana telah dinyatakan oleh Rasulullah SAW iaitu; doa ialah senjata bagi orang-orang mukmin.
 
Merangkap Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, tn hj Razman turut menyeru semua umat Islam tanpa mengira latarbelakang politik agar dapat bersama menyertai program ini dan berdoa untuk keselamatan umat Islam di seluruh dunia supaya terhindar daripada sebarang kezaliman dan penindasan yang keji.
 
Kesempatan menganjurkan solat hajat ini, PAS Kawasan turut mengadakan jamuan rumah terbuka Hariraya Eidulfitri pada tarikh tersebut dengan mengundang Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man untuk mengimamkan solat hajat yang akan bermula dengan solat Maghrib dan Isyak berjemaah.
 
Inilah sedikit sumbangan kita untuk saudara seagama dengan kita di bumi yang sedang bergolak dan berdarah seperti yang sedang berlaku di negara umat Islam di Timur Tengah pada ketika ini. Dengan berdoa secara berjemaah, sekurang-kurangnya dapat membuktikan ikhtiar serta keupayaan kita di hadapan Allah untuk membantu mereka di dalam apa juga keadaan yang sedang saudara seagama dengan kita  alami, ujar tn hj Razman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan