Sewa Homestay Lenggong

Sewa Homestay Lenggong
Iklan

Saham Akhirat

Saham Akhirat
Wakaf / Derma

Jumaat, 17 Oktober 2014

LPUP MENYOKONG PENUH KENYATAAN PESURUHJAYA PAS PERAK

Allah SWT berfirman di dalam Surah at Taubah ayat 107-110 berkenaan dengan pembinaan Masjid Dhirar yang dibina atas dasar memecahbelahkan umat Islam.
Maksudnya : Dan (di antara munafik itu) ada yang mendirikan masjid untuk menimbulkan kemudharatan (terhadap umat Islam), atas dasar kekufuran, dan memecah belahkan umat Islam serta menunggu orang yang memerangi Allah dan RasulNya sejak dahulu. Sesungguhnya mereka bersumpah : "Kami tidak ingin apa apa melainkan kebaikan". Sedangkan Allah menjadi saksi bahawa mereka itu pendusta. (Surah at Taubah : 107)

1. Berhubung dengan kenyataan Pesuruhjaya PAS Perak, Tuan Haji Razman Zakaria yang disiarkan di dalam Sinar Harian hari ini, kami Lajnah Perkaderan Ulamak Pelapis, Dewan Ulamak PAS Perak menyokong penuh kenyataan tersebut dengan beberapa hujah :

a) Penubuhan dan tindakan PasMa telah membawa kepada perpecahan dalaman, khususnya kekeliruan ahli PAS.

b) PasMa sepanjang beroperasi dan roadshow yang dijalankan sarat dengan fitnah dan penghinaan terhadap Tuan Guru Presiden PAS secara terbuka.

c) PasMa secara zahirnya mencetuskan propoganda yang tidak syarie dengan tuduhan dan mainan politik yang kurang baik.

d) Kewujudan PasMa dikatakan bagi menjaga hubungan Pakatan Rakyat, walhal matlamat tersebut tidak seperti yang sedang dilakukan.

2. LPUP menegaskan juga bahawa Pesuruhjaya PAS Perak berdiri selari dengan gesaan yang dibuat oleh Majlis Syura Ulamak yang telah membuat keputusan baru baru ini dan ia sepatutnya didokong oleh semua ahli dan kepimpinan PAS bagi menjaga keutuhan PAS.

3. Justeru LPUP berharap agar apa yang diputuskan oleh Majlis Syura Ulamak serta kenyataan Pesuruhjaya PAS Perak yang mewakili Badan Perhubungan Negeri wajib disokong dan didokong oleh semua ahli.

16 Oktober 2014.

Arman Yusop
Ketua,
Lajnah Perkaderan Ulamak Pelapis
Dewan Ulamak PAS Perak.

2 ulasan:

  1. mudah saja dan senang cerita...TGHH berentila jd presiden Pas insyaallah semuanya selamat

    BalasPadam
  2. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    BalasPadam