Sewa Homestay Lenggong

Sewa Homestay Lenggong
Iklan

Saham Akhirat

Saham Akhirat
Wakaf / Derma

Selasa, 10 Mei 2011

LAPORAN POLIS TERHADAP HISHAMUDDIN (MENTERI KDN)

Laporan polis ini dibuat oleh rombongan yang diketuai oleh Mazlan Aliman, AJK PAS Pusat di IPD Dang Wangi kira-kira jam 11.00 pagi tadi. Laporan ini dibuat terhadap Dato Seri Hishamuddin kerana kegagalan beliau mengawal akhbar-akhbar dan  laman-laman blog dan penglibatan penjawat awam dibawah kuasa beliau yang terlibat dalam menyiarkan berita-berita, gambar dan video klip yang berunsur lucah, fitnah dan membangkitkan sensiviti agama dan isu perkauman yang melampau.
      Pertamanya akhbar utusan malaysia secara berterusan sepanjang Mac, April dan Mei menyiarkan berita-berita berunsur fitnah, lucah terhadap DS Anwar Ibrahim berkaitan isu pendedahan Video Seks yang dikaitkan dengan beliau. Begitu juga dengan Blog-blog seperti Papagomo.com yang turut memuat turun klip video lucah tanpa ada sekatan daripada pihak Kementerian Dalam Negeri.
      Kedua akhbar Utusan Malaysia dan blog-blog ini juga memaparkan isu sensitif yang boleh membangkitkan keresahan kaum dan agama iaitu isu 'Kristian Jadi Agama Rasmi' dengan hanya memetik sumber blogger yang berlaku secara berterusan daripada 7 Mei hingga 10 Mei seolah olah tiada sekatan daripada Kementerian.
     Ketiga, pendedahan YB Azmin Ali berkaitan penglibatan pegawai kanan di Bukit Aman SAC Abdul Rahman Ismail yang memberikan ceramah kepada guru di kelantan yang mendakwa DS Anwar Ibrahim bersalah dalam kes liwat beliau dan terlibat dalam kes Video Seks sedangkan kesemua kes yang disabitkan dengan DS Anwar masih lagi dalam siasatan pihak berkuasa. Kenapa pihak KDN mengeluarkan arahan kepada pembangkang supaya tidak menyentuh kes yang sedang disiasat sedang pihak - pihak pencacai BN boleh berbuat apa sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan