Sewa Homestay Lenggong

Sewa Homestay Lenggong
Iklan

Saham Akhirat

Saham Akhirat
Wakaf / Derma

Isnin, 28 Februari 2011

PRK N. 28 DUN KERDAU: Najib kuasai Felda...........

'Calon PAS DUN N.28 Kerdau'
'Dianggarkan 10 Ribu Penyokong PR 
Menyertai Perarakan Penamaan Calon'

Kerdau- 26 Feb,  Calon PAS, Hasanuddin Salim  akan menentang calon BN, Syed Ibrahim Syed Ahmad yang menyaksikan pertandingan satu lawan satu bagi mengisi kekosongan kerusi N.28 DUN Kerdau;

Hasanuddin Salim (PAS)
        Syed Ibrahim Syed Ahmad (BN)

Jumlah Pengundi:           8,999
Pengundi Biasa:                 8,984
Pengundi Pos:                   15.

Pecahan Pengundi:          

Melayu: (7,988-88.77%)
Cina: (454-5.05%)
India: (298-3.31%)
Orang Asal: (236-2.62%)
Lain-lain: (22-0.24%)
Bumiputera Sarawak: (10-01%.)

"Projek Mee Segera BN"
Seperti biasa, BN menggunakan sepenuhnya kemudahan awam seperti, Dewan Orang ramai sebagai tempat untuk berkempen. Projek “MEE SEGERA”  (turap jalan yang masih elok) juga dicurahkan (hanya  turap sepanjang 100 meter)  berdekatan dengan Markas Induk Jentera PRK PAS Kerdau.

Hasil temu bual dengan pemuda BN yang bertugas menampal poster dan bendera (BN) telah mendedahkan, semua kerja-kerja yang dilakukan mereka dibayar dengan kadar upah sebanyak RM150 seorang atau, tiada wang tiada kerja.

Rumah Peneroka Felcra (PPSK) Rumpun Makmur.
Dilaporkan juga bahawa, BN telah menyediakan perbelanjaan yang besar untuk memastikan masyarakat pengundi di  tiga kawasan Felda  dan di Felcra (PPSK) Rumpun Makmur,  terus menyokong BN.

Pengerusi Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Pusat, Mazlan Aliman dan  Hj. Razman Zakaria, selaku Pengerusi Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Perak, lebih menumpukan gerak kerja di tiga kawasan Felda iaitu, Felda  Jengka 22, 23, 25 dan Felcra (PPSK) Rumpun Makmur.

'Mazlan Aliman - Taklimat Jentera Pilihanraya'
Dalam pertemuan menyampaikan taklimat gerak kerja PRK DUN Kerdau kepada petugas-petugas PRK DUN Kerdau, dan lawatan ke UPU-UPU yang terlibat Mazlan Aliman dan Hj Razman Zakaria telah menyampaikan taklimat mengatur gerak kerja yang lebih tersusun bagi memastikan kemenangan PAS di PRK DUN Kerdau.

P/s: Kepada semua penyokong-penyokong PAS, doakanlah kemenangan PAS dalam menentang kezaliman BN di PRK Kerdau yang semakin angkuh menjadikan jentera kerajaan sebagai alat mencapai kemenangan pada PRK yang diadakan. Dikhabarkan sebanyak RM12 juta dibelanjakan untuk menarik undi masyarakat pengundi di tiga Felda (Felda Jengka 22,23,25) dan Felcra PPSK Rumpun Makmur. BN terus bermain dengan wang. "Tetapi jangan lupa, kita ada Allah yang hanya kepada-Nya sahaja kita bertawakkal setelah kita berusaha sedaya upaya, membantu kemenangan PAS di Kerdau dan Merlimau".

1 ulasan:

  1. jgn ckp BN Jhat n jgn ckp cm org kurang siuman...jgn lpe yg PAS N PKR LAWAN lanie pn org islam..blm memerintah ley la ckp mcm2,n ble da dpat memerintah nt mngkin ag teruk dri BN memerintah...knapa ske melawan arus?dr dlu cmpe skng negara aman,awok nok kucar kacir kn ke?jgn babit kn agama klu xnk ikut care org beragama..BN pn dri kalangan org islam...

    BalasPadam