Sewa Homestay Lenggong

Sewa Homestay Lenggong
Iklan

Saham Akhirat

Saham Akhirat
Wakaf / Derma

Khamis, 11 Ogos 2011

Pakatan Rakyat Vs UMNO Baru


Pakatan Rakyat perlu berkuasa untuk survival Melayu.

Waima pemimpin "UMNO Baru" di lihat tidak relevan kerana telah murtad kemelayuannya dan juga keIslamannya. Murtadnya parti Melayu bernama UMNO Baru adalah kerana mereka di rasok nafsu syaitan yang merupakan ideologi Kapitalisma yang tamak, beralatan riba berbentuk duit kertas mudah tipu dan menguntungkan Bankers serta golongan pemerintah.

Ekonomi duit kertas dan Bankers atau lebih tepat "Kafirnomics" telah hancurkan ideologi Sosialis dan juga Islam yang mesra rakyat. Sistem Negara Berkebajikan dan Sadakah Islamiah di hancuri ideologi tamak Kapitalis dan duit kertas mudah tipu dan mudah cetak.
Tidak hairan ideologi "UMNO Lama" yang berasaskan visi menolong bangsa Melayu khasnya, telah di kaburi nafsu syaitan dan tamak haloba.
UMNO Lama yang dulu visinya menolong rakyat menjadi kaya, telah di matikan dan tersadai visinya di gantikan dengan Visi 2020 yang perkayakan yang golongan kaya/bogoise daripada Melayu, Cina dan India, Yahudi, dan di samping itu memiskinkan rakyat Malaysia yang miskin dan daif.
Jika bukti di tagih oleh sesiapa yang sceptic/kurang kepercayaan, lihat sahaja pada nilai matawang Singapura, yang dahulunya sama RM 1.00 = S 1.00, tetapi kini RM 2.4 = S 1.00. Ini bermakna, rakyat Malaysia telah di miskinkan 240% dari keadaan asalnya.
Bagaimana boleh berlaku begini? Malaysia mempunyai petroleum, kelapa sawit tanah yang luas , sedangkan Singapura tanah sekangkang kera, tiada apa-apa, petroleum mahupun air.
Maka konklusi yang benar adalah UMNO Baru telah mismanage/salah urus aset dan ekonomi Malaysia.

Kenapa UMNO Baru salah urus ekonomi, adalah kerana sifat TAMAK pemimpinnya dan juga sifat tidak peduli rakyatnya yang buta politik dan telah lupa visi asal UMNO lama.
Bukti-bukti salah urus Dr M dan UMNO Baru adalah:-

1) Skandal BMF Hong Kong (RM 2 billion)melibatkan satu pembunuhan pada 1965.
2) jatuhnya nilai ringgit selepas membina Dayabumi dll pada 1985.
3) Skandal Bank Negara yang rugi RM 20 billion beserta jatuhnya nilai ringgt selepasnya pada 1994.
4) Skandal MAS /Tajuddin Ramli yang hampir bankrapkan MAS. Dr M dan UMNO Baru telah bailout Tajudin Ramli dan MAS dengan membayar harga saham melebihi dua kali ganda harga pasaran pada 1997.
5) Kejatuhan nilai ringgit setelah Dr M dan UMNO Baru membuat KLIA, KLCC, KL Tower, Putrajaya, Empangan Bakun dan projek-projek bangunan mega yang lain dengan mengunakan wang Soros dan pelabur-pelabur lain pada 1998.

Deposit Soros menjana 90% atau 9 kali berganda wang untuk di beri pinjaman pada Kompeni kroni UMNO (mengikut Banking procedure).
Semunya ini menunjukkan bertapa borosnya UMNO Baru memperkayakan yang kaya, tetapi rakyat menjadi makin miskin apabila nilai ringgit jatuh akibat duit di cetak untuk menampung hutang kerajaan. Rakyat di cukai melalui jatuhnya nilai ringgit untuk membayar hutang-hutang membina KLIA, KLCC, Putrajaya, Empangan Bakun dan lain-lain bangunan mega diserata Malaysia.

Kejatuhan nilai wang Malaysia tidak menggugat kaum Cina yang kebanyakan berniaga. Golongan bisnessman boleh atasi kejatuhan nilai ringgit dengan menaikan harga barangan mereka. Tetapi pekerja-pekerja dan golongan miskin terperangkap oleh durjana UMNO Baru yang menurunkan nilai ringgit.
Maka konklusi rootcause analysis politik Malaysia adalah ekonomi yang salah.
DEB ciptaan Tun Razak dari UMNO Lama adalah memperkayakan rakyat dengan skim 10 ekar kelapa sawit untuk setiap peneroka FELDA, Mara dan sebagainya.
Malangnya DEB UMNO Baru memperkayakan kerajaan dan kroni-kroninya dengan beribu-ribu ekar kelapa sawit (diberi kepada Felda Plantation) dan concept Privatization dan Globalization dan Liberalization yang membolehkan aset negara di jual pada negara asing.
Bernas telah jual 30% sahamnya kapada syarikat Hong Kong. Kelapa sawit kerajaan telah di jual kapada Sime Darby, syarikat British. Saham Bank Bumiputera dan Maybank pun di beritakan telah di jual kepada bukan Melayu dan warga negara asing. Dan yang terbaru, memberikan Status kerakyataan (warganegara) kepada pendatang asing dengan sangat mudah.

UMNO Baru menyalahgunakan kuasa, memperjuangkan poket mereka sendiri, mengabaikan kesempitan hidup rakyatnya sendiri.
UMNO Baru telah menswastakan Institusi Kerajaan, seperti Hospital, Air, Letrik dan Jalan Raya (tol).
UMNO Baru telah swastakan/Privatiz segala macam institusi dan bisness termasuk bisnes beras, gula, AP kereta, jalan raya dan Tol, hospital, Universti, dan sebagainya bukan untuk kayakan rakyat, tetapi untuk kayakan ahli-ahli UMNO Baru/BN dan kroni-kroninya.

Kita bencikan Umno Baru yang telah merompak kekayaan negara milik rakyat dengan cara yang terhormat!!!
Kita bencikan UMNO Baru yang telah merompak rakyat melalui penswastaan, inflasi dan turun nilai ringgit dan kini Globalisation dan liberalisation!!!

Asas Revolusi semuanya adalah EKONOMI MESRA RAKYAT dan EKONOMI YANG TIDAK MEMISKINKAN RAKYAT MELALUI INFLASI DAN TURUN NILAI WANG.
Dan asas diatas inilah yang di jamin oleh Pakatan Rakyat, dengan beriltizam bahawa, SEGALA KEKAYAAN NEGARA UNTUK RAKYAT, BUKAN UNTUK PEMIMPIN. Tidak sepertimana ketamakan pemimpin-pemimpin Umno Baru telah lakukan untuk mencari kekayaan peribadi, maka Pakatan Rakyat lah yang rakyat akan sayang dan akan undi pada PRU-13 akan datang.
Tidak ada lagi yang dapat diharapkan supaya UMNO Baru akan berubah, apalagi sejarah buruk UMNO Baru yang telah lama terbukti sangat hipokrit apabila, sanggup membunuh UMNO Lama yang sekaligus telah mengkhianati rakyat yang perlukan pembelaan, ini adalah kerana di rasok nafsu syaitan dan tamak haloba parti Umno Baru yang ada pada hari ini.


Maka pada era ini, timbullah perjuangan Pakatan Rakyat untuk membela nasib rakyat tertindas untuk menentang parti Umno Baru yang tidak mengamalkan EKONOMI MESRA RAKYAT walaupun lebih 50 tahun diberi kepercayaan oleh rakyat. Kita menjadi dayus jika parti yang masih amalkan "Kafirnomics" di naikkan atau terus dikekalkan sebagai pemerintah. "UBAH SEKARANG, SELAMATKAN MALAYSIA."

ULASAN:

Ayuh semua rakyat Malaysia!!! Berilah Kepercayaan kepada Pakatan Rakyat untuk menerajui negara. Marilah kita sama-sama mereformasikan kerajaan yang ada pada masa ini dengan menukar tampuk pemerintahan Barisan Nasional kepada Pemerintahan kerajaan Pakatan Rakyat melalui Peti Undi pada PRU-13 akan datang.

Insya-Allah, SEGALA KEKAYAAN NEGARA UNTUK RAKYAT, BUKAN UNTUK PEMIMPIN Sebagaimana, amalan pemimpin-pemimpin Umno Baru & Barisan Nasional yang telah membebankan rakyat akibat dari tamak haloba mengaut kekayaan peribadi mereka dan keluarga serta kroni-kroni yang sewaktu dengannya.

4 ulasan:

  1. kesian dengan pembangkang kerana kehidupan sekarang tersiksa

    BalasPadam
  2. hmm.siapa yang tersiksa sekarang ni..ish ish.. kerajaan dan pemimpinnya 55 tahun menipu ..kini rakyat dah tahu ..tunggu masa jer dikebumikan..kasihann..

    BalasPadam
  3. selamat kan malaysia dari menjadi boneka zionis ..............ulama sebenar pewaris nabi...........ulama pas.....pewaris....babi........fikir le sendiri.

    BalasPadam