Sewa Homestay Lenggong

Sewa Homestay Lenggong
Iklan

Saham Akhirat

Saham Akhirat
Wakaf / Derma

Ahad, 25 September 2011

Perutusan Timbalan Presiden PAS merangkap Pengerusi Sambutan Enam Puluh Tahun PAS




Memperingati kelahiran dan kehadiran 60 tahun PAS ditengah-tengah persada politik Malaysia bukan sekadar satu perayaan biasa tetapi ia adalah satu peristiwa semasa bagi mempelajari dari masa lalu untuk menuju ke hari muka.

Hari ini kita bukan sekadar mensyukuri rahmat ALLAH dan anugerah NYA sebuah wadah umat 

yang membawa berkat perjuangan mengangkat ma’aruf dan menggugat mungkar tetapi berusaha untuk menyempurnakan sebuah gagasan Islam yang lengkap.


Dikesempurnaan ini kita memperingati dan belajar dari Burhanuddin Helmi, Zulkifli Mohamad, Abbas Alias, Mohd Yusof Rawa, Fadzil Noor, dan sejumlah mujahid yang telah pergi. Hari ini kita bertekad untuk bergerak dengan lebih nekad merebut kemenangan dengan iltizam dan kebijaksanaan politik pakatan untuk mengganti barisan politik lama yang sudah ketinggalan zaman. Politik perkauman, politik adu domba, pecah perintah sudah tidak sesuai untuk bumi ini.


Politik baru yang berintipatikan Islam, keadilan dan demokrasi akan kita suburkan untuk generasi mendatang. Inilah tugas baru yang sedang berada di hadapan kita.Tugas besar sepertimana diperingatkan oleh Syaikh Mustapha Mashyur:


    “Tugas terbesar umat Islam ialah memimpin dunia, mengajar seluruh kemanusiaan kepada sistem Islam, membimbing kepada cara hidup Islam, kepada ajaran yang baik, kerana tanpa Islam manusia tidak mungkin mendapatkan bahagia.


    Tugas ini bukan tugas juz’iyah, bukan tugas sampingan dan sebahagian-sebahagian. Bukan tugas yang hanya untuk mencapai tujuan terbatas dalam aspek politik, social dan ekonomi sahaja. Bukan pula hanya untuk suatu tempat atau daerah tertentu. Bukan pula terbatas kepada suatu bangsa dan tanahair tertentu. Akan tetapi tugasan ini merupakan satu tugas agung, yang meliputi segenap sisi kehidupan, demi kebaikan seluruh manusia dan kemanusiaan sejagat yang paling sempurna dan manfaat.”


ALLAHUAKBAR,  ALLAHUAKBAR,  ALLAHUAKBAR


Haji Mohamad bin Sabu  



Tiada ulasan:

Catat Ulasan