Sewa Homestay Lenggong

Sewa Homestay Lenggong
Iklan

Saham Akhirat

Saham Akhirat
Wakaf / Derma

Rabu, 25 Januari 2012

SEBARKAN MAKLUMAT INI

LAJNAH PENERANGAN DAN DAKWAH PAS KAWASAN LENGGONG: Mengadakan sesi "Ceramah Umum" pada 26 Januari 2012, (Khamis.) Jam 9 malam bertempat; Markas PAS Cawangan Kg. Telok Batu, Lenggong. (Berhampiran rumah Pakteh Zakaria.)

Penceramah undangan merupakan seorang mantan Pensyarah Universiti Teknologi Malaysia, (sekarang UiTM) dan pemidato yang tidak asing lagi di arena politik tanahair iaitu, AJK PAS Pusat, merangkap Pengerusi Jabatan Penerangan PAS Pusat, Al Fadhil Ustaz Idris Ahmad, yang sangat berpengalaman didalam bidang penyampaian maklumat bagi merungkai isu-isu berat yang sedang menyelubungi negara pada masa ini menurut fakta-fakta yang tepat.

Antara isu yang akan diketengahkan oleh beliau ialah berkaitan dengan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang pada masa ini menjadi 'topik hangat' dikalangan rakyat dan juga sebagai modal utama politik Umno-Bn untuk mengaburi mata rakyat peringkat akar-umbi yang jelas bertujuan menarik undi pada pilihanraya umum tidak lama lagi.

Penceramah tempatan, Pegawai Pendaftar Mahkamah Syariah, merangkap Ketua Urusan Dewan Ulamak,Al Fadhil Ustaz Hanapiah Idris turut diundang untuk menyampaikan ceramah yang menyentuh persoalan Aqidah dan gejala sosial yang sedang meruncing didalam masyarakat melayu pada masa ini dan akan mengupas perkara yang berkaitan dengan perlaksanaan undang-undang Islam yang ditakuti oleh orang-orang bukan Islam.

Semua masyarakat yang berada di kawasan Parlimen Lenggong, dijemput hadir untuk mendapatkan maklumat terkini daripada kedua-dua orang penceramah pada program yang diadakan ini. Kerana, Pakatan Rakyat tidak ada medan lain berbanding parti Umno-Bn yang menguasai kerajaan bagi menyampaikan maklumat kepada masyarakat, melainkan didalam sesi ceramah-ceramah sepertimana dianjurkan pada kali ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan