Sewa Homestay Lenggong

Sewa Homestay Lenggong
Iklan

Saham Akhirat

Saham Akhirat
Wakaf / Derma

Selasa, 18 November 2014

SAMPAI KINI TIADA PEMBELAAN DARIPADA 'WAKIL RAKYAT' PRU-13.

Himpunan Derita Rakyat
22hb November 2014
Jam 9 pagi Berkumpul di Shell Lenggong
Turut memeriahkan Leman Raja Lawak.

Orang melayu kampung sebahagian besar pekerjaan mereka adalah menoreh getah. Ada juga mengurus kelapa sawit dan juga nelayan sungai/nelayan darat.

Sebelum PRU13 harga getah mencecah RM8/sekilogram. Ini bermaksud mereka menoreh 10kg sehari, pendapatan mereka RM80/sehari. Sekiranya mereka menoreh di kebun atau pokok orang lain, pendapatan mereka dibahagi dua iaitu RM40/sehari.

Selepas PRU13 sehingga sekarang, harga getah serendah RM1.60 /kg. Sekiranya penoreh mendapat 10kg sehari maka pendapatan mereka RM16/sehari. Seandainya menoreh pokok getah orang, hasilnya dibahagi dua dengan tuan tanah iaitu RM8/sehari.

Dalam masa yang sama kos barang keperluan asas meningkat dengan kenaikan harga minyak.Tujuan himpunan ini diadakan bagi menyedarkan rakyat apa usaha wakil rakyat UMNO yang dipilih dalam PRU13 yang lalu dalam membela nasib pengundi mereka? BR1M dan bantuan lain yang diperolehi rakyat juga merupakan pulangan sebahagian kecil daripada bentuk penindasan yang ambil daripada penurunan harga getah serta kenaikan harga barang.

Saya menyeru semua pimpinan dan penduduk sekitar parlimen Padang Rengas, Lenggong, Gerik dan Larut bersama kita turun untuk memberi kesedaran kepada pengundi dan penyokong UMNO.

Hj Razman Zakaria
PJ PAS Perak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan